Při nákupu nad 1 250 Kč doprava ZDARMA! (Zásilkovna)

Proč je kyselina listová v těhotenství tak důležitá?

Protože naše tělo si ji nedokáže samo vyrobit. Má velký význam pro vývoj a fungování nervového systému a tvorbu kostní dřeně. Ve kterých potravinách ji najdeš? A stačí to, nebo třeba užívat i některý z dostupných výživových doplňků?

I půl roku před otěhotněním

Jasné, někdy se těžko plánuje. No pokud jste si s partnerem řekli, že jdete do toho, ideální je začít s vyšším přísunem kyseliny listové tři měsíce před plánovaným otěhotněním a pokračovat, hlavně v celém prvním trimestru. Kyselina listová je totiž pro plod nejdůležitější právě na začátku těhotenství. Pokud jí budoucí maminka nemá dostatek, může být více unavená, až vyčerpaná. Její nedostatek se však může projevit i vývojovými poruchami plodu, jeho zpomaleným vývojem či předčasným porodem. Kyselina listová je také nezbytná pro tvorbu červených krvinek a snižuje riziko srdečních chorob.

Ve kterých potravinách ji najdeš?

V špenátu, brokolici, chřestu, ředkvičkách, zelí, salátu, v květáku, bramborách, rajčatech, v mase a rybách, v mléce, vejcích, v kvasnicích, v luštěninách, v cereáliích, ořechách či v citrusovém ovoci.

Pozor, tepelnou úpravou se ničí!

Kyselina listová citlivě reaguje na vysoké teploty, kyslík a světlo. Takže pokud ji tepelně upravuješ, špatně nebo příliš dlouho skladuješ, můžeš ztratit až 95% tohoto vitamínu.

Potřebuješ dvojnásobnou dávku

Během těhotenství je téměř nemožné přijmout dostatek kyseliny listové prostřednictvím stravy. Proto je vhodné užívat některý z výživových doplňků s jejím obsahem. Zatímco před těhotenstvím je potřeba kyseliny listové okolo 400 mikrogramů, během těhotenství se její potřeba zvýší až o 50%! Navíc se v těle velmi rychle spotřebovává, zvláště pokud čekáš dvojčata nebo další dítko s krátkým časovým odstupem.

Nepředávkuješ se, neboj

Kyselina listová totiž patří do skupiny vitamínů rozpustných ve vodě, její přebytečné množství zkrátka "vyčuráš".

Důležitá i pro krásu

Je přirozeným stimulátorem růstu vlasů, protože podporuje vstřebávání důležitých živin z potravy do těla. Vlasy tak dostávají potřebnou výživu pro své zdraví, sílu a růst. Najdeš ji například i ve vitamínech na vlasy, speciálně vyvinutých pro těhotné a kojící maminky. Healthy Hair for new mommies od Bloom Hair obsahují také vitamíny B, C, D, E, biotin, selen, zinek, magnézium a jód. Jsou bez lepku, bez laktózy, vegetariánské, netestovány na zvířatech. A hlavně, nejsou ve formě tablet, ale ve formě sladkých chutných gumídků.

Zpátky na blog

Další článek